En återkommande dröm

Vissa drömmar återkommer. En del gör det ibland - andra återkommer jämt, i lite olika former. T.ex att jag plötsligt befinner mej i en "viss" gammal lägenhet, som jag bodde i för 14 år sen. Den återkommer med jämna mellanrum - varför vet jag inte. En annan "verklig" dröm är, att jag är tillbaka i mitt sista band som jag var involverad i under en period av 5½ år. Ett coverband. I drömmen befinner vi oss i replokaler, eller strax innan en spelning eller efter/innan en soundcheck. I drömmen går ibland mitt instrument sönder. Alltid så "hoppar jag in" i sista stund - som en ersättare. Det har varit på ställen vi spelat på, ibland på andra som jag inte känner igen. Nästan alltid - strax innan - så kommer jag på att vi borde behöva "repa" låtarna. Jag har ju inte spelat dom på 7 år!!! Allting är klart, fram tills dess, då jag kommer på att detta inte går....då vaknar jag. (bilderna är från after-ski, Sälen 1999, då vi var där)

Kommentarer
Postat av: Pia

Första känslan när jag såg bilderna var att du bevittnat ett väckelsemöte....då kanske inte av den sorten med öl inblandat.

Postat av: Jag själv

Hihihi ja de kan man nästan tro :-)

2007-05-22 @ 09:56:51
Postat av: Jag igen

...förresten så kan man bli ganska väck av för många - ÖL ;-)

2007-05-22 @ 13:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback