Syftningsfel

image136
Så kallade "journalgrodor" florerade på nätet i tidernas begynnelse och jag har väl läst dom ett antal gånger. Kom över en ny packe för ett tag sen med många som jag iallafall inte sett innan. Här är några av min favoriter:

Aktuellt, ingen buksmärta men kan hålla tillbaks den lösa avföringen med vitt bröd

Besvär med höger fot, tidigare amputerad på grund av ett sår

Båda händerna har ramlat i en flaska och ådragit sig sårskada i båda händerna

Dåligt sexualliv - ingen partner

Efter muntlig ögonkontakt

Ensamboende, boende i en bostadsgrupp för psykiatriker

Far har också brytningsfel samt två kusiner

Får hjälp av något fruntimmer som han känner ibland

Fördyrande omkostnader i samband med att hon måste äta olika dyrbara maträtter och även tvättmedel av olika sorter

Gick ej att stå på förmiddagen p.g.a. att hon inte hade några ben

Haft svårt att sticka sig själv i penis, trots att han varit tandläkare

Har inte idrottat eller råkat ut för något annat trauma

Har mycket smärtor i underlivet och speciellt när han använder muskeln till urinröret. Har nyligen träffat en flicka, tror att det kan vara träningsvärk.

Har tappat knät två gånger utan att han ens vet vad det är för fel.

Har varierande arbete. Får ibland suga i, men mestadels är han företagsledare.

Patienten har svårt för att anstränga sig

Patienten ska avhålla sig från alla former av sexuellt umgänge tills jag kan ta emot henne

Patienten är en 65 årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Bua ut sig själv

Jovisst ble de Bua! Men tyvärr stoppade den snåla havsblåsten mig för vidare utsvävningar. Itte en jordvarelse så långt mina ögon torde sträcka sig. Endast den söta fyren uppenbarade sig som vanligt. 15 min, sedan körde jag planlöst iväg o hamnade i Borås av alla ställen. Och kan man tänka sig! Där regnade det när jag kom innanför stadsgränsen! Märkligt... i den stan!!!!

Hello world!

På allmän begäran så är nu Outsidern´s beryktade kyl åter öppnad för allmän beskådning. mycket har väl inte hänt sen senast, tror vi! Men vänta nu!!! Skymtar vi inte 2 burkar majs bakom folkisarna??? Grönsaker!!! Vad är då detta???

För blött inne å ute....

Kom inte iväg idag som jag hade tänkt. En kombination av blöt utsida (regn idag) och blöt insida (vin igår), gjorde att jag fick avstå. Mördade dock tiden på annat sätt!

Om vädret tillåter...

Om vädrets makter tillåter, så tänker jag förmodligen ägna min förmiddag åt att gå omkring på stranden i Bua och sparka på småstenarna. Avkopplande och rofyllt, om nåt. Meditation och ihjälslagning av tid. 

Jag ser ljuset!

Snart bara en vecka kvar av denna tradiga ledigheten. Puh! Och en vecka ska man väl fixa, va? Hallå, snart slipper ni mej inte längre, hehe (fast ni har iofs betalt för att umgås med mig). But, that´s life folks! Passa på att njuta en vecka till, wherever you are!

En turist i Vara

Niklas hittade detta djuret i Tumleberg, Vara. Cirkus i faggerna?

Skitkul med enkla medel

Ett urklipp från tidningen Metro för några år sedan. Fantastiskt träffande och kul. Förmodligen en fyllegrej, men hade jag lyckats med detta konststycke, så hade jag känt mig stolt!!!!

Skånelänga

Imorgon lämnar vi Gbg för några dagar i denna pitoreska byggnad i Östra Tommarp, Österlen. Ska ta med gitarren tror jag - och hoppas på uppehåll emellen skurarna ;-)

Hemkörning?

Ser att pizzerian tvärs över gatan t.o.m. har en egen hemsida nu. Och bil har han skaffat med. Misstänker att jag har varit delaktig i att pröjsa den. Kanske HELA bilen? Jag tittar ut genom mitt köksfönster och ser att det faktiskt är några meter närmare att gå till bilen än till själva pizzerian. Har dom börjat med hemkörning, månne?

Tror Pelle det!

I dagens gp.se läser vi att man konstaterat att det är lättare att flyga med sprit. Tro Pelle det! Med hjälp av några snapsar innanför västen så kan väl den mest flygrädde bli avslappnad!!! Dumt!