Höst i antågande

Visst e det underbart med sommar! Varma vindar och temperaturer som klättrar upp mot 30 grader. Och stannar där. Semestrar med sol och bad. Bara lämna allt och sticka iväg!!! Dra!!! Men ändå... Det är nåt vemodigt och lite sorgset, som man e på väg in i nu. Och jag har en viss kärlek till det. Hösten alltså. Det är inte bara gulröda löv och frostigt gräs, som jag tänker på, utan mer att de e lite mer allvar. Känns så. Sommaren blir ju lätt "spretig" och i det vackra vädret finns många "måsten". Det ger iallafall MIG lite dåligt samvete. Men de är ju självalt givetvis. Jag BEHÖVER ju inte springa ut bara för att det inte finns ett uns till moln på himlen. Men jag gör det ändå. På hösten så samlas man igen, blir lite mer organiserat, kanske. Tja, ett par veckor till, så e "den" här. Även om det idag var ren högsommarvärme ute....! Och det var givetvis bara SÅÅÅÅ skönt...hahaha!