Inför 2008

Snart kan jag lägga 2007 till handlingarna. Ett år som i stort påminner om ett stort, svart skithål. Iallafall när man tar en titt i backspegeln. Egentligen har jag inte så många löften inför det nya året, som träder ikraft om en dryg vecka. Men några finns det.
Jag måste sluta tro på andra, sluta tro på mänskligheten. Bara tro på mig själv och ta hand om mej själv. Vidare har jag lovat mig själv att sluta visa bitterhet, utåt. Det finns det tillräckligt med i mina bloggar och texter. Jag måste acceptera andra människors tyckanden och viljor. Jag går min egen väg.....

Jag tänker inte umgås med folk - bara för att fylla ut deras tillfälligt tomma tid, på deras villkor. Nu gäller mina. För en gångs skull. Att vara "för snäll", gör att man till slut blir uppäten inifrån. Kvar blir ett surt skal. Om folk inte känner behov av att umgås med mig - skit i dom!! Krusa inte. Finns det inget gensvar? So what? Låt dom vara! Passar inte sällskapet - så stanna där ni är.
Samma när det gäller kommunikation. Där har jag lovat mig själv att inte ställa krav på medmänniskor. Ett simpelt svar på sms som aldrig behagar komma - skit i det! Du dör inte! Intresset finns inte - let´s face it!!!

Inga mer "GRATTIS!!!", "läget?", Gott Nytt År"......! Sitta och blir sur i DAGAR för att man inget svar fick på ens fråga - va f-n hjälper det???
Själv har jag alltid levt efter mottot: OM DU INTE FÅR SVAR FRÅN MIG INOM EN MINUT - SÅ KÖR JAG BIL, SITTER PÅ MÖTE, ÄR PÅ BEGRAVNING, SOVER - ELLER LIGGER DÖD I MIN SÄNG!

Jag är mobil med min mobil 24/tim om dygnet, i princip. Och så fort det piper, så svarar jag. Varför? Varför gör jag det? Varför kan jag inte bara låtsas som jag inte fick något? Varför måste jag nödvändigtsvis svara på stört???

Det finns en bra lösning, det är att jag INTE skicka några, då har jag heller inga förhoppningar på att få några tillbaka. Ganska enkelt egentligen.

Sluta umgås med idioter. Folk som utnyttjar ens snällhet. Folk som inbillar mej ditt och datt.......STOPP!!!! Jag började under 2007 att sätta hårt mot hårt. Känns bra.
 
Om vi summerar ovanstående rader - så kan jag enkelt gapskratta folk i ansiktet som ställer mig frågan:
- VARFÖR LEVER DU ENSAM, FÖR?

Att sälja sig själv är inte alltid det lättaste. Rent naturligt, så håller man ju fram sina bästa sidor - år efter år. Men frågan är om det är så lyckat? Ens "bästa sidor" är i andras ögon kanske dom sämsta. Kanske dax att peta in en förändring nu i form av nyårslöfte? Det lär märkas, jag lovar!

Gott Nytt 2008 på mej själv!