Leta, leta, leta

En del människor går letande genom livet, med öppet sinne. Men utan att någonsin komma fram till det dom söker. Andra människor "råkar" alltid stöta på det dom letar efter med en gång. Och när det är avklarat, så ställer man in siktet på nytt, och går enkelt vidare mot "nästa" mål.

En lekmans bekännelse!

                 Jag är ingen tonsättare! Jag är ingen kompositör! Ingen textförfattare! Inte någon producent och heller inte någon musikarrangör! Kan inte sjunga och är ingen höjdare på gitarr. Jag gör ändå hemmainspelningar, och har gjort till o från i X antal år. Jag tycker det är kul. Alstren (så slipper vi kalla dom låtar) är högst personliga och jag skriver ofta utifrån hur jag upplever och känner. Formulerar om det, drar ifrån och lägger till. I grund och botten finns en tanke varifrån allting börjar, och sedan kan jag förändra lite, alltefter resans gång. Men återigen: Högst personligt är väl vad det är. Ironi??? Tja...kanske! Elakt??? Kan så vara. Hänger dock inte ut någon så ingen behöver stöta sig. Och varför skulle jag behöva det? I nästan exakt ETT år så har mina "alster" smidits fram i min lilla lekstuga och slutligen hängts ut, som spyflugor i ett spindelnät. Och där hänger dom idag, till allmän beskådan. Livet går fort. Ett år går fortare.
               Dom hänger inte där för att kommenteras av lyssnaren. Det är ett fritt val. Dom hänger där för att jag hängt ut dom där. Men härom dagen tänkte jag på hur reaktionerna HITINTILLS (under året som gått) har låtit. Som jag fått höra alltså. För NÅGOT måste väl ändå någon tycka om dom. Trots att dom inte är värd namnet "låtar". Kanke inte ens MUSIK???


- De va en jävla barnslig sida han gjort!

(ja de glömde jag ju, jag e ingen webdesigner heller!!!!)
- Jag gillar solot jag lagt på din låt!!!! (ja visst e de bra, jättebra!!!)
- Jag kan inte ladda ner låtarna!!! (ok?)
- Bravo!!! Du har blitt duktig på själva programmet!! (tackar!!!!)
- Har du spelat in nåt nytt??? (ja bara att lyssna eller ladda ner) - Har inte hunnit......!
- Vad har du på DEN sidan?
(alla låtar som du ser här!!!) Varpå han reste sig och gick ut i mitt kök.....
- Kan jag skicka över en skön låt på MSN till dig??
(Ja gärna!!! Jag tog emot, lyssnade, skickade en  liten kommentar, och kontrade sen med att skicka ett egenhändigt komponerat "alster". Väntade i 3 min och personen ifråga loggade ur. Har inte hört nåt sen dess)
        Kanske inte så många rosor i ärlighetens namn......men några har ju sagt NÅGOT om NÅGOT och det är ju alltid NÅGOT!