Inte som ni andra...

Jag måste sluta med att ta med min privata mobil till jobbet. Har nämnligen den dåliga ovanan att ALLTID vilja svara på inkommet sms direkt (till skillnad från många andra). Så fort det piper till, så känner jag starkt behov att svara med ett "OK" eller "NEJ" eller "TACK" eller ":-D" eller med ett ":-(".

Varför kan jag inte vänta några timmar med att svara? Eller några dagar? Eller varför överhuvudtaget svara alls? Till saken hör att jag kör i trafik, och det kan ju faktiskt utveckla sig till något allvarligt. Men sluta kan jag inte. Så jag beslutar nu att lämna mobilen hemma.

Visst FAAAN e man MACHO!!!

En kollega och vän, uttryckte sig så här till mig, för ett tag sedan:
- Va inte så j-a mjäkig! ....Va lite MACHO, för f-n!!!
Är han så mycket "macho" själv? Här är fyra punkter som kan stå för honom:

* Tycker fisk smakar BLÄÄÄ
* Samlar på Simpsons-prylar
* Ser inga skräckfilmer (sover dåligt efteråt)
* Anser att ett glas kall Oboy, är den godaste drycken
* Gillar Star Wars
* Högtidsstunden är när veckans Kalle Anka kommer i brevlådan

Jag tittar på mig själv, och hittar följande punkter:

* Jag bestämmer SJÄLV varje dag vad jag ska äta
* Handlar SJÄLV varje dag det jag ska äta
* Lagar SJÄLV varje dag det jag ska äta
* Äter ensam
* Sover ensam
* Har skägg
* Har örhänge
* Är manligt tunnhårig (bara KÄRRINGAR tappar håret, först vid 80 års ålder)
* Röker, snusar ibland
* Dricker alkohol
* Svär
* Är inte mörkrädd
* Tar ALLA beslut i mitt liv ensam
* Krusar aldrig någon
* Kör mindre buss till yrket
* Sexuell läggning: Klart STRAIGHT
* Kliar mig i skrevet