Höhöhöhö...that´s true!


Många chefer är jag....!

Surfade och hamnade av "misstag" på en företagssida. När jag läste chefspositionerna, så skenade min fantasi iväg. Frugan tog plats som VD och hennes man fick ta resten. Han har å göra! Hahahaha!

Dom andra får pengar.....!

Visst är livet orättvist på många sätt. En familj möter sina överlevande på flygplatsen i ofattbar glädje." Dom andra" får pengar. Visst, man kan inte skapa liv. Absurt.

Aj aj aj......

Det finns elaka kvinnor, och så finns det elaka kvinnor. Denne stackare har råkat ut för en sådan, som satte klorna i honom. Undrar vad han hade gjort för att vara förtjänt av detta? 

Förstår inte

Vissa saker är man tvungen att läsa både en och två gånger för att begripa. Jag brukar för skojs skull rösta på olika saker t.ex. aftonbladet.se. Idag var det nåt om damfotbolls-VM i Kina, och om Sverige fortfarande har nån chans att gå vidare. Jag klickade i vad jag ansåg. När jag efteråt kollade vad jag röstat på, så begrep jag ingenting! Men det är väl bara jag som e dum i huvudet....!

Alternativt SMS

Det finns nu ett alternativt sätt att skicka sms på. Analogt. Det säjs att det inger högre respekt att skicka ett sådant och chansen att du ska få svar ökar med hela 85% enligt studier. Istället för att det piper till i mobilen hos den du söker, så skickas ditt meddelande direkt hem till denne, genom s.k. postgång. Meddelandet som iofs måste skrivas ned med en vanlig penna, stoppas ner i ett s.k. "kuvert". Där efter klistrar du på ett gummerat litet pappersmärke som inköpes på postkontoret. Sen lägger du detta i en gul plåtlåda som står uppställd i ditt närområde. Efter ett par dagar så får din mottagare ditt meddelande instoppat i ett hål i dörren. Det är visserligen omständigare och tar längre tid än gängse sms - men chansen att du får ett svar av mottagaren är större - och det är väl det det hela går ut på??? Enligt experter så blir avsändaren alltså mer respekterad av mottagaren, och svaret lär inte dröja.

Hon då?

Är det verkligen så enkelt? Men tydligen ble hon kär med....tur han hade, då!

Abstrakt e-mail....

Visst kan vissa saker ty sej abstrakta och aningen overkliga.  Den 13 nov 2006, mottog jag ett e-mail ifrån min dotter. Hon skickade det från sitt arbete, och hon vidarebefodrade det eftersom hon själv fått det från någon. Det innehöll en bifogad film-fil, som var kul. Hade visserligen sett den innan, men ändå. Men det som slog mej var första meningen i hennes brev:
- Hej mamma ooch pappa....
Ett tag trodde jag inte det var riktat till mig utan till några andra. "Pappa" har man ju hört och sett under många tillfällen från henne, men inte denna sammansättningen av ord: "Mamma och pappa". Under hennes 25-åriga liv, så har hon aldrig behövt sätta ihop "mamma och pappa" i vare sig skrift eller tal, så det var nog därför som hela meningen såg ut att vara riktad till någon annan. Iallafall inte till mig. Svårt att förklara hur jag upplevde det, men i samma ögonblick som jag läste meningen, så gick det upp något, som jag inte kan sätta ord på. Jag skrev ut mailet och hängde upp det på väggen.....! 

www.family.se

Det är faktiskt en helt underbar sida som jag med jämna mellanrum brukar besöka. Ett samarbete mellan blocket.se och aftonbladet.se. Riktigt kul att gå in och läsa folks snuttiga kärlekshälsningar till varandra. Roligt, faktiskt!! Jätteroligt!! Och sedan alla gratulationer på bröllopsdagar och fina familjefoton. Jag blir så glad över att se alltihop. Glad blir jag!!! Hur lyckliga människor kan vara, ändå. Jätteskojigt!! Samtidigt så blir det ju en liten påminnelse till "oss andra" där ute, som aldrig blir accade. Härligt!!
Inlägg som: "HÄR VARE TILLÖKNING HOS FAMILJEN PÖKBERG!....IGEN!" eller "SKICKAR EN LITEN HÄLSNING TILL MIN GOE GREGER! PUSS PÅ DEJ! BARA VI TVÅ!!! FOREVER!!" eller "TÄNK ATT DET BLEV VI TVÅ!!! LÄNGTAR IHJÄL MIG TILLS DU KOMMER HEM IGEN!!! PUSSPUSS, SAKNAR DIG!!!" - är ju alltid rolig läsning.
Egentligen, varför ska "vi andra" gräma oss och fundera på vår situation för? Nu har vi ju möjligheten att få njuta av andras lycka! Bara att suga i sej. Och det ska vi vara tacksamma för....så...STORT GRATTIS till er där ute nånstans, som lägger upp något på denna sajt!

Transportera mera

Vaken nattarbetare inom kommunen som man är, så tog jag mig ett x-tra dags jobb idag inom transportgruppen. Frakta brukare mellan boende och deras dagliga verksamhet. Kul, men körschemat jag fick i handen var kanske inte up-to-date. Så lite småstressigt blev det mellan varven....! Snygg parkering, va???