Vad gör (en) man inte?

För att behålla kärleken. Lånar barnens leksaker så klart. Bilbana, tågbana eller en pickadoll. Det är väl som man säger om en kvinnas bröst. Dom är till för barnen - men det är bara pappan som leker med dom...!

Båten och bryggan

Det var ganska behaglig temperatur ikväll. Jag tog min kamera + stativ och promenerade ner till fiskhamnen. Blickade ut mot Eriksberg med en gammal brygga i förgrunden. Tog några bilder med lång exponeringstid. En fraktbåt gled förbi...

En släkting

Min dotter har stuckit till mig några bilder. Tagna med ultraljud. Tänk va dom kan nu för tiden. Lite tidigt att "ropa hej", (v.12) men i november lär det ske...

Jämt, udda eller jämt.

Jag gillar inte att ha plånboken eller fickorna fulla med småskrammel. Har aldrig gjort. Därför har det blivit så att jag samlar alla småmynt i lådor/askar. Här är ex. min "fryslåda" med 50-öringar. Hatar dom (mynten alltså). Har samlat på mej en del, och har insett att det inte är helt lätt att bli av med skiten. Likaså enkronorna (som jag har i en annan burk. Om jag planerar att handla i min mataffär, så grabbar jag tag i en näve enkronor + sedlar (DOM har jag i plånboken). När jag handlat och står i kassan så i 99 fall av hundra, så slutar summan på 59.50 eller 79.00 kr eller 58.90. Obevekligt!

Om jag däremot INTE planerat in nån handling, utan fått ett infall bara och slunkit in och handlat, så slutar summan på t.ex. 80.50. Kassörskan:
- Du har inte 50 öre?
- Eh...nej tyvärr inget smått idag.

RASSEL, SKRAMMEL, RASSEL. En tiokrona, 9 enkronor...och en sån där jävla 50-öring faller ner i myntskålen. Jag greppar tag i eländet och går hem och fyller mina askar...

Tittut...!