Visst FAAAN e man MACHO!!!

En kollega och vän, uttryckte sig så här till mig, för ett tag sedan:
- Va inte så j-a mjäkig! ....Va lite MACHO, för f-n!!!
Är han så mycket "macho" själv? Här är fyra punkter som kan stå för honom:

* Tycker fisk smakar BLÄÄÄ
* Samlar på Simpsons-prylar
* Ser inga skräckfilmer (sover dåligt efteråt)
* Anser att ett glas kall Oboy, är den godaste drycken
* Gillar Star Wars
* Högtidsstunden är när veckans Kalle Anka kommer i brevlådan

Jag tittar på mig själv, och hittar följande punkter:

* Jag bestämmer SJÄLV varje dag vad jag ska äta
* Handlar SJÄLV varje dag det jag ska äta
* Lagar SJÄLV varje dag det jag ska äta
* Äter ensam
* Sover ensam
* Har skägg
* Har örhänge
* Är manligt tunnhårig (bara KÄRRINGAR tappar håret, först vid 80 års ålder)
* Röker, snusar ibland
* Dricker alkohol
* Svär
* Är inte mörkrädd
* Tar ALLA beslut i mitt liv ensam
* Krusar aldrig någon
* Kör mindre buss till yrket
* Sexuell läggning: Klart STRAIGHT
* Kliar mig i skrevet 

Kommentarer
Postat av: Pia

Din sista punkt är absolut det mest macho ;)Har alltid funderat på varför ni karlar håller på med ert skrev, lyfter, flyttar och kraffsar. Märkligt... Annars så är många av dina punkter klart "manliga" tänker då på svära, dricka alkhol, ta egna beslut samt krusar ingen. Typiska manliga drag vill jag påstå. Vi kvinnor har ju lärt oss leva med dessa...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback