Sicken Spider

Jag förstår inte hur dessa kryp kan hålla tiden så jäkla bra. Om dom kommer på besök, så kommer dom ALLTID första veckan i september. Dom första kräken såg jag kutandes över vardagsrumsgolvet 1994. Den tredje satt i handfatet samma år, och den tog min far hand om dagen efter. Sen har dom suttit på kylskåp, väggar i sovrum o hall. I taket. Ikväll satt det en fet en på listen i vardagsrummet. Jag sprang efter min kungsfjäder, men den sprang ut i hallen. Jag efter och.....TJOFF!!!!

Sept 1996 slog jag ihjäl en med dammsugaren.
Ett år ringde jag på hos grannen. Spindel i taket.
24 sept 1998 kom Said hit och avlägsnade en.
7 sept 1999, Jenny här, krossar en spindel med en pärm.
7 sept 2001. Spindel i sovrum å på kylskåp. Bosse tar bort dom.
8 sept 2002. Stor spindel i storarum. Bosse tar bort den.
10 sept 2002. Jenny här, stor spindel på sovrumsvägg.
20 sept 2004. Stor spindel i hallen. Phyllis tar bort den.
1 sept 2008. Spindel på listen i v-rum. Dödas med kungsfjäder.

Många tycker att "en liten söt spindel" är väl inget att fjanta sig för. Nej, men om vi tittar på bilden (ingen av mina spindlar) så ser vi omedelbart storleken på dom. Om vi jämför med linsskyddet....

Kommentarer
Postat av: Pia

Men va fan...Du får väl inhandla en flaska RADAR. Ska säga till dotera när jag pratar med henne nästa gång att kommer det in en man i sina bästa år så föreslå en flaska RADAR. Efter det behöver du inte vara rädd för spindlar. En annan sak...visserlogen bits spindlar ( det är sant) men de är inte farliga, man bara trampar ihjäl dem eller sprutar RADAR, om du däremot hittar en kackelacka ska du INTE trampa ihjäl eftersom det kan vara en hona och då fastnar alla små ägg under dina skor och snart har du en hel koloni av dessa sötingar ( detta är oxå sant). Kramen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback