GAZI!!! - ett ord utan mening


Har jobbat med funktionshindrade några år, och bl.a. med en man i 50-års åldern. Han är inte speciellt talförd och hans ordföråd är tämligen magert. Men oftast så tar han till ett speciellt ord, när han ska tacka, när han t.ex. mottar något.
Han liksom höjer armen som en honnör, och säger hest: GASSI!!!
Många är vi som undrat vad han egentligen säger. Säger han GRACIAS??? För ett par år sedan så flyttade det in en annan kille i samma boende, med samma diagnos. Betydligt mer språkligt begåvad, dock, och överhuvud taget på en annan nivå. Han påpekade ofta för mig att XXXX alltid säger "GAZZI", när han får något. Det slutade med att jag och han alltid utropade "GAZZII", så fort vi möttes. Efter ett tag så började annan personal åxå säga ordet - och det spred sig på så sätt. Fortfarande vet vi inte vad det står för, eller betyder.
På Willys på Mölndalsvägen, så hittade jag iallafall dessa produkter i ostkylen. Har jag kommit sanningen närmare???

GAZZIII!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback