En klick me vesspgrädde....eller nåt!

Mannen med gitarren (undre inlägget) köpte en ny mobil härom dagen. En Sony Ericsson W880i. Sen den dagen har han haft problem. Tappar täckningen ofta, och står och söker efter operatör. Batteriet håller inte heller. Idag ringde han å frågade om jag hade en liknande liten ikon längst upp till vänster! 
- De ser ut som en kläck me vesspgrädde...eller potatismos. 
- Ja har ingen aning, sa jag. Jag har full täckning och ingen gräddklicks-ikon! Men är inte de en 3G-mobil?
- ....jo! Kanske e nåt där då?
Letade på nätet och hittade en manual. Defaultinställd att ta emot 3G, fast de kunde man ställa om till endast GSM. Som grädde på moset....!

Kommentarer
Postat av: Pia

Som jag alltid sagt...det var bättre förr, fanns inga mobile som uppvisade konstiga ikoner. Man ringde till varandra, svarade det , ringde man igen. Man var aldrig "tillgänglig"

2007-10-20 @ 00:56:41
Postat av: redaktör´n

Precis! Nu verkar det bli en stressfaktor om man inte får tag i folk på stört! Å de e inte mer än 10 år sen som JAG skaffa mobil...

2007-10-20 @ 11:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback