Diska

Nästan varje gång som jag ställer mej och diskar, så kommer jag att tänka på samma sak. I oktober 1998 hade min dotter, som då var 16 år,  varit och bowlat på Stigbergstorget med 2 av sina kompisar, Moa och Oscar. Efteråt så var dom här och hälsade på en stund. J. och M. satt väl mest och pratade medans Oscar pratade med mig. Jag tänkte: Värst vad min dotter börjar bli gammal, när hennes kompisar verkar så vuxna. Iallafall Oscar. Efter ett tag så ställde jag mej och diska, med Oscar pratandes om ditt o datt. Han babblade på så han märkte nog inte med en gång vad jag sysslade med. Men efter en stund tittade han på mej och utbrast förvånat, men helt från hjärtat:
- Va???? Diskar du?
- Öh...ja, svara jag. Det finns väl ingen annan som diskar här???
- Äh...skaffa dej en fru som tar hand om det där!

När dom hade gått så tänkte jag:
Måtte den där killen få en snäll liten hustru när det är dax för det, annars lär nog disken travas där hemma....!

Kommentarer
Postat av: Pia

ja du... anser att jag själv har försökt att fostra mina två söner att man måste städa, tvätta och diska, döm om
in förvåning när lilleman och jag hamnade i en diskussion kring detta och han sa att " det är typiskt kvinnogöra" ! 16 år och redan en "mulligmansgris" Äldste och doteralyckan skulle anse att jag "tvingade" dem till städning. Hur man än gör , gör man fel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback