Tiden & Huset

Jag bläddrar bland bilderna i min dator - och tittar lite xtra på en bild jag tog 12 dec 2005. Den föreställer ett stort klumpigt, fult & gult hus. Solen har precis gått ner och det har börjat skymma. I detta huset är jag född (jaja på BB). Frånsett att jag under några år bodde i andra lägenheter - så bodde våra föräldrar kvar. Tills den dagen vår mamma dog, 2 april 1982. Samma dag flyttade vår pappa. 8431 dagar, dryga 23 år (min ålder 1982). Jag återvände 2005 för att ta denna bilden - och ser då att det är 23 år senare. Närmare bestämt 8679 dagar har förflutit sedan flytten. Jag funderar: Så när som på 248 dagar - så är det 23 år. Jag kan inte bestämma mig om jag upplever att dom "första 23 när jag bodde där" är längre, än dom som nu har förflutit sen vi flyttade.Tiden är abstrakt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback