En helvetes väg!

En helvetes väg! En helvetes ramp. Om det var något jag hatade som nyanställd 16-åring på detta snabbköp - så var det denna rampen. Jag kan nästan dra mej till minnes, hur min kompis (fick hans anställning när han slutade) viskade i mitt öra: Jobbet e OK, men putta vagnar e jobbigt!!! Och det var det. Började väl med 10 men klen som man var, så hamnade man väl på 6 st. Jag minns inte det exakta antalet, tyvärr. De borde jag ha gjort. För visst - han hade rätt. De VA tungt. Och jag hatade att behöva gå ut. I regn, snö, kyla, mörker, knagglig is och livsfarlig halka. Och alla stekheta sommardagar var inte bättre. Men efter en tid, så fick jag in "snitsen". Jag blev faktiskt lite haj på puttandet - och jag blev vän med vagnarna. Rampen står kvar idag - 32 år senare! Butiken är flyttad sen några år tillbaka, och nu lär nu inrymma nåt bönecenter för muslimer. Jag åkte dit och tog bilder i sept 2005, alltså exakt 30 år efter att jag tog anställning där. Hade hört att det skulle rivas och ville föreviga det. Av allt "russel" man sett genom åren - fanns givetvis ingenting kvar. Tomt och öde. Jag gick upp på rampen och tog en bild, och såg mig som liten 16-åring kämpa för livet. Fick faktiskt en förnimmelse av Auschwitz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback