Jag bävar inför den dagen

Shittt! Härom dagen blev jag magsjuk. Kunde inte behålla maten och låg hela dan. Dan efter var jag uppe och ute, (åt fel mat) och på kvällen var det dags igen när toan hägrade. Ajajajaj! Sen låg jag bara. Vågade inte äta. Kunde inte äta, borde inte äta. Toarullarna tog slut, handdukar på sängen, lakan skulle bytas. Men jag bävar inför den dagen när jag blir allvarligt sjuk. En magåkomma är väl inget att tjafsa om, fast det är inte vare sej roligt eller praktiskt att vara sjuk ensam. Att folk har svårt att ta till sig sånt, kan jag förstå, vem vill åka hit o bli smittad? När man inte kommer hit i vanliga fall, skulle man då komma när man är sjuk? Njee! Min dotter var här 2 ggr och handlade åt mej, och det är jag tacksam för. Ett par vänner har ringt och kollat läget. "Krya på dej". Tacksam för det med. Men vad händer den dagen jag blir liggande? Men man ska väl inte gå å älta sånt egentligen. Då kanske man anlitar proffisionella hembesök? Tack för alla tips för vad jag bör äta, och inte:
- Banan? Nej, för fett! Dofilus ska du dricka!
- Prova kokt ris!
- Socker o salt i uppkokt vatten! Inget annat!
- Inga söta drickor!!!
- Potatismos....
- Popcorn är bra! Och chips....salt!
Eller som förslaget min kompis gav mig efter att jag tömt min mage:
- Drick Samarin!!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Då får vi hoppas att du är på benen efter denna "nära-döden-upplevelsen". Hade jag vetat att du låg där o va sjuk hade jag gett dig hur många bra råd som helst, rådet om socker o salt uppkokat i vatten var ett klokt, byt socker till druvsocker, detta ska intas skedvis....så, gå nu till ICA och inhandla druvsocker, dotera hjälper dig säkert hitta bland hyllorna. Dessutom, skedvis ger dig känslan hur det kommer att bli när du ligger på långvården om några år och blir matad av en vacker sjuksköterska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback