EDEN, kul eller?

Titta på denna vackra tavla av Jacob de Backer (1595-1624). Betrakta den. Den heter GARDEN OF EDEN, och är väldigt vacker. Jag vet inte riktigt vad den symboliserar, men jag la av ett råflabb när min fantasi började ta fart. Två nakna personer i konversation med en skäggig man. Och längre bort ligger ett naket par omslingrade (mannen sover) medan en annan (lärljunge/ordningsvakt) står och drar i henne.
- VAD GÖR NI? TA PÅ ER ERA KLÄDER OCH FÖRSVINN HÄRIFRÅN!
- MEN, MEN, DET STOG PÅ EN SKYLT ATT DETTA SKULLE VARA EDENS LU.....!
- NEJ NEJ NEJ! VAD ÄR DET FÖR STRUNTPRAT! AVLÄGSNA ER OMEDELBART - ANNARS SÅ BÖTFÄLLER JAG ER FÖR FÖRARGELSEVÄCKANDE BETEENDE! (hahahaha) 

Kommentarer
Postat av: Pia

Måste väl vara ett paradis för kvinnan.....omgiven av nakna män, eller är det så vackert ?

Postat av: Jag själv

Det vackra är i betraktarens ögon :-)

2007-06-14 @ 19:41:09
Postat av: Pia

Hmmmm anar jag en seriös sida hos den unge mannen....

2007-06-15 @ 20:38:40
URL: http://www.zanahoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback