Tågolycka - som tavla

113586-5
                    Efter att vår mormor stilla insomnat sommaren 1999 i västernorrland, så åkte vi upp och tog hand om hennes tillhörigheter och ordnade med begravning. Jag själv tog hand om många släktfotografier, som jag efter några år började gå igenom och scanna in. Bl.a. denna bild (nedan) som var inramad. Jag hittade bilder från min mormors barndomshem och på några av bilderna ser jag just denna tavla, hänga så fint där på väggen. Förmodligen i deras vardagsrum. En ganska makaber sak att rama in och dessutom hänga upp. Varför? Fick höra i efterhand att mormors pappa var med på tågresan men uppenbarligen klarat sej. När fotografen anlänt till platsen så ser man dessa tanter & gubbar stå uppradade inför det stora ögonblicket: Att få avbildas av en riktig fotograf. Själva katastrofen, som olyckan innebar, verkar ha kommit lite i bakgrunden. Facinerande :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback