I valet och kvalet

Man står och väger. Fram och tillbaka. Jämför fördelar och nackdelar. Varför? Jo en vacker dag så har man kanske lyckats att skrapa ihop lite kontanter. Och när jag går in på min bank och synar kontot - så kan jag få lust att köpa mig något. Liksom, belöna mig själv. Sånt gillar jag. I dagsläget så är mitt konto inte mycket att skryta med, men den som spar - han har! Det är så enkelt och bekvämt att handla på nätet. Kul att man kan jämföra priser åxå. Sånt gillar jag! Men så är det ju det där med att man har så svårt att bestämma sig. Det finns ju så mycket "där ute" som man vill ha! Fastnade lite för en 42" plattskärms tv från Panasonic hos Netonnet. Hyfsat pris. Man kunde betala senare - och det gjorde det svårt för mig. Nära att jag klickade på "genomför-köp-knappen". Men surfade vidare. Hittade en grym digitalkamera 10 megapix  som jag funderade länge på - tänkte stoppa den i "kundvagnen", men surfade vidare. Hamnade sedan på
denna sidan. Där hittade jag några ryska damer/brudar till "försäljning". Hm. Kunde va kul å köpa ett par sånna, tänkte jag. Man kunde även där, lägga dom i "kundvagn". På bilderna såg dom trevliga ut iallafall. Men ryska? De hade inte blivit så mycke diskuterat där hemma antar jag. Jaja - jag har inte pengarna än - så jag får väl återkomma. Teven kan ju paja förstås, kameran likaså och damen kanske tar första bästa flyg tillbaka.....! Å då står man ju där med "the beard in the mailbox" :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback