Full kontroll!

Jag har förstått att i många hem (undantag singelboende) så kan fjärrkontrollen vara ett litet problem. Vem som ska hålla i den, vem som "har makten" där hemma. Sist jag delade hem med en människa, så var inte fjärrkontrollen uppfunnen. Vi hade inte ens kabel-TV. Det fick jag först 1984-85. Nej, vi (någon av oss) gick fram till TV:n och valde ettan eller tvåan. Punkt slut. Så detta problem har gått mej förbi.

Det fanns nåt som kallades touchkontroll, där man bara behövde nudda vid knappen. Jag minns att när min pappa skulle köpa TV 1982, så tryckte (ursäkta ordvitsen) försäljaren på att det var en alldeles ny käck grej. Pappa svarade:
- Ja, men när man ändå är där framme vid TV:n, så kan man väl lika väl trycka på vanliga knappar!
Så det blev vanliga knappar.

Jag kan iofs förstå att det tjafsas runt om i stugorna om vem som ska hålla i kontrollen. Eller kontrollerna. På bilden radade jag upp mina, som jag hade 2004. Alla är inte nödvändiga i dagligt bruk, dock. Men jag har iallafall full kontroll.

Kommentarer
Postat av: Pia

har aldrig förstått mig på alla dessa "lådor", lär mig heller inte att använda dem, jo en....den man byter kanaler på och ändrar volym. Alla andra lådor ligger och jag skriker på hjälp om det skulle behövas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback