Drömåterkomst

Skrev för ett tag sedan om en återkommande dröm - som handlar om ett band jag var aktivt under 5 års tid. Jag somnade till under ett par timmar under fm idag (jobbat natt). Pang! Så var drömmen där igen. Lika verklig. Men för 100:e gången så tedde den sig annorlunda. En "första" spelning var precis avslutad och vi var på väg ner i någon slags loge. Flera suddiga ansikten florerade om kring mej - och övriga bandmedlemmar hade jag inte ens pratat med (fast vi nyss hade gått av scenen). Vi sitter sedan i ett rum med flera människor och jag tittar mig runt, varm o svettig som jag är - men med en positiv känsla i kroppen - av att alla runtomkring mej var glada och uppspelta och att allt "verkade" gått bra. Ser en bandmedlem sittandes en bit bort - han flyttar några saker på stolen bredvid - och tittar snabbt på mej. Tydligen är det ok att sätta sig - så jag gör det. Vad som sedan händer är att vi pratar och går igenom låtar som vi skulle kunna tänka oss längre fram, till nästa gig. Minns inte låtarna men det var några gamla 50-talsballader a la Elvis. Något som vi absolut inte vidrörde under den tiden vi var aktiva i bandet. Knepig dröm - men den verkar utvecklas framåt. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Pia

Sanndrömmare.....men Elvis, nja han är inget vidare

Postat av: Jag själv

Nej...han är ju död :D

2007-05-29 @ 09:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback