Spela eller banka?

Jag började spela trummor i maj 1975. Fortsatte i olika band fram till sep 1999. Då hade jag "bankat" i 24 år. Tjugofyra år!!! Jag minns att tidigt av min far fick höra (speciellt om de va fint sommarväder ute) - Kan de va nåt å sitta där i den däringa lokalen å "banka" på dom där trömmera? Va ute istället - sparka böll eller nåt! Hm! Då fick jag en tankeställare: Var det så? Jag som alltid tyckt o trott att jag "spelade". Spelade musik. Jag var en musiker - om än på amatörnivå! Men "banka"?!? För en kort sekund så såg jag det "meningslösa" med det. Sitta på en spårvagn genom hela stan, gå in i en unken replokal o sätta sej - och med hjälp av två träpinnar, banka, banka, banka - i några timmar. Va va de för mening med DET? Men kom åter på bättre tankar, när jag kom hem å slog mej ner framför tv:n och tittade på en fotbollsmatch. Vuxna gubbar som sparkar en jävla boll emellan sej!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback